::TuKaNg IkuT::

Jul 25, 2011

Redha

Knpa hidup aku slalu je jd mcm neh?? adakah aku terlalu berharap dgn sesorg atau aku terlalu bergntung dgn ssorg?? Mgkin aku jd mcm neh sbb xdak spa lam hidup aku yg tahu apa sbnrnya kemahuan ku…
As anak bongsu lam keluarga tipu la kalau aku ckp aku neh xmanja n xsuka dimanjakan…ssungguhnya aku sgt suka dgn sifat manja tu..aku suka org ambek perhatian kat aku..aku suka org tnya sal aku…aku suka bila org pikir sal aku…tp xdak spa pun yg bleh buat kat aku mcm tuh hari2 even family aku apatah lgi la kan…
Semenjak aku kehilangan sorg ayah yang amat dikasihi aku amat terasa yg aku hilang separuh dripda ksh syg yg aku dpt b4 neh..even aku xrapat dgn ABAH tp aku taw ABAH sgt memahami aku dan sorg yg penyabar dgn sikap aku neh…tp semenjak kehilangan sorg ayah,aku rasa cam hidup aku sunyi sgt…aku dh ilang punca ksih syg tuh…
Tp sbg sorg anak aku ttp teruskan kehidupan aku supaya aku berjaya seperti yg dihajatkn oleh ayh ku…aku cuba untuk menghadpi liku-liku kehidupan neh setabah yg boleh..mungkin org lain tgk aku neh bhagia cam org lain..boleh tersnyum,boleh bergelak-tawa..tp even aku buat smua tuh tp hati aku slalu rasa sunyi…
Ya mmg aku gembira sbb msh ada yg sudi dlm hidup aku..trima kasih bnyak2..aku bersyukur sgt2 even aku xrapat dgn family tp aku bleh rpt dgn org yg bukan dri drah daging aku..tp boleh kah org2 neh sentiasa dgn aku?? mmpu ka diorg neh memahami aku?? sdgkn diorg bru je nak knal sapa YUSRA KHALIESAH…
Tahun 2011 neh,aku cuba brubah jd org lain…aku cuba hidup sendiri..tp aku xmmpu..tp alhamdulillah DIA telah temukan aku dgn ssorg…smpai skrg aku still dgn org tu…awalnya aku xbrapa pasti dgn dia..tp bila lama2 aku tahu yg dia neh jenis yg mcm mna…
Xkisah la kan..tak kenal maka xcinta..so aku mula knal dgn dia..mmg best dpt knal dia sbb mcm2 bnda aku belajar..dlm msa sma kmi bnyak persamaan..boleh buat aktiviti sma2..boleh bersukan sma2…n mcm2 agi la…family dia pun knal family aku,cuma aku je xknal family dia..hahaha…
Smmgnya aku sgt menharapkan dia..aku nak dia trus kekal lam hidup aku..tp sejak kebelakngan neh aku slalu ada msalah ngn dia..aku xtaw spa yg btul n spa yg slah…mgkin aku slah sbb terlalu nak kan perhatian,atau mngkin dia yg slah sbb xmmberi spnuh perhatian kat aku..atau mungkin cra aku n dia mnyayangi ssorg tuh berlainan…
Bg aku,kalau aku syg org tuh,org tuh mst jd separuh dri hidup aku..xkira la even aku sibuk mcm mna pun aku akn ttp bg msa aku kat dia..dlm hidup aku dia lah sglanya..sbb aku dah xdak spa2…xtau la sebaliknya mcm mna kan..
Klau boleh aku nk je text dia setiap msa…cal dia slalu…tnya sal dia every second..even aku sbuk pun aku still lg boleh bg msa kat dia..kira apa2 pun aku akn tnya dia dulu lah…bak kata biar la aku lapar seklipun tp aku leh tgk dia tersnyum kenyang pun aku tersgtlah happy…
Mgkin aku berharap benda yg sma org akan buat kat aku mcm tuh..tp ada ka org yg leh buat mcm mna aku layan org yg aku syg…bila aku pikir2 balik bnda tu mustahil aku akan dpt…so ini lah yg mnjdi mslah lam hidup aku skrg neh…
Kesian smpai smua org jd mangsa..xpelah aku taw smpai bila aku nak harapkn org lain kan..jika dtkdirkn dia bukn untuk aku,xkan aku xnak teruskn hidup aku?? Sesungguhnya aku pasrah dan rehda dengan apa shaja yg bakal berlaku kelak…aku xnak terlalu mengahrapkan ssorg dlm hidup aku,dan aku pun xnk terlalu mmberi hrpan kpda ssorg.. jika itu jodoh aku,aku trima..jika dia bukan dicipta ntuk aku,aku hanya tawakal n berserah je…
Segalanya adalah ketentuan ilahi..hati aku ttp sma..ksh syg aku kat dia xpnah kurang wlau sikit pun..aku hnya mmpu berdoa dan bertawakal shj..allahualam…